Συνέντευξη στο Lovegreece.com
1. Πότε και για ποιους λόγους αποφασίσατε να δημιουργήσετε τη ByRaki flavor; Αντιμετωπίσατε δυσκολίες στο ξεκίνημά σας;
Το 2008 δημιουργήθηκε η ιδέα να ασχοληθώ με τα αποστάγματα. Με έμπνευση τα παραδοσιακά ηδύποτα εστίασα το ενδιαφέρον μου εκεί. Το 2015 και μετά από μια περίοδο μελέτης και έρευνας πάνω στο αντικείμενο αυτό κατέληξα στην δημιουργία των προϊόντων και την ίδρυση της εταιρείας ByRaki flavor. Ένας από τους λόγους ήταν να μυήσουμε το κοινό σε αυτές τις γεύσεις. Αντιμετώπισα δυσκολίες ξεκινώντας την υλοποίηση της ιδέας τόσο σε πρακτικό, όσο και σε οικονομικό επίπεδο, συνυπολογίζοντας ότι όλα αυτά τα ξεκίνησα στην Ελλάδα της κρίσης.
2. Υπάρχει κάποια ιστορία πίσω από το όνομα της εταιρείας;
Θέλησα να σηκώσω το δικό μου ΜΠΑΪΡΑΚΙ μέσα στην κρίση επιχειρώντας την υλοποίηση μιας νέας ιδέας.
3. Ποια είναι τα προϊόντα σας; Τι πιστεύετε ότι είναι αυτό που τα διαφοροποιεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό;
Το ByRaki flavor έχει τρεις κατηγορίες προϊόντων. Την κλασική τσικουδιά – Κρητική ρακή
υψηλή σε περιεκτικότητα αλκοόλ. Τα προϊόντα με χαμηλή περιεκτικότητα αλκοόλ που έχουν ως βάση την τσικουδιά σε συνδυασμό τα παραδοσιακά ηδύποτα, με μια πληθώρα Ελληνικών προϊόντων και γεύσεων όπως μαστίχα, ρόδι, περγαμόντο, κεράσι και άλλα. Με έμπνευση το κλασσικό και το παραδοσιακό δημιουργήσαμε και μια τρίτη κατηγορία προϊόντων με ενδιάμεση περιεκτικότητα αλκοόλ, ιδιαίτερες γεύσεις όπως καρπούζι, καραμέλα και άλλες και διαφορετικούς τρόπους σερβιρίσματος.
Αυτό που μας διαφοροποιεί είναι η ποικιλία των 23 μας γεύσεων καθώς και οι διαφορετικοί τρόποι που μπορεί να τις απολαύσει κάποιος. Μπορούν να σερβιριστούν και ως κοκτέιλ με απλό ή τριμμένο πάγο και στην μαγειρική, ως προσθήκη σε γλυκά και φαγητά
4. Από πού εμπνευστήκατε το ΜΠΑΪΡΑΚΙ ByRaki flavor; Υπάρχει κάποια σύνδεση με τα παραδοσιακά ηδύποτα;
Η έμπνευση προήλθε από τα παραδοσιακά ηδύποτα σε συνδυασμό με τα προϊόντα της Ελληνικής υπαίθρου
6. Το ΜΠΑΪΡΑΚΙ ByRaki flavor έχει Πιστοποιητικό Υποδείγματος Χρησιμότητας, τι σημαίνει αυτό για το προϊόν;
Μέσω του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας θελήσαμε να κατοχυρώσουμε τον καινοτόμο χαρακτήρα των προϊόντων μας κι επίσημα. Αυτό σημαίνει ότι το προϊόν μας βγαίνει πλέον στην αγορά διατηρώντας τον μοναδικό και πρωτότυπο χαρακτήρα του.
7. Πού μπορεί να προμηθευτεί κάποιος τα προϊόντα σας;
Τα προϊόντα μας θα τα βρείτε σε μια πληθώρα καταστημάτων σε ολόκληρη την Ελλάδα, όπως ντελικατέσεν, παραδοσιακά παντοπωλεία, χώρους εστίασης καθώς και σε μπαρ.
8. Πόσο σημαντικό πιστεύετε πώς είναι το design και το branding της συσκευασίας για τα προϊόντα σας;
Το design και το branding ειναι πολύ σημαντικά, καθώς διανύουμε την εποχή της εικόνας και της τεχνολογίας και ένας από τους στόχους μας είναι να επικοινωνήσουμε στο αγοραστικό κοινό ένα προϊόν με σύγχρονη και πρωτότυπη εικόνα. Αυτό το επιτυγχάνουμε ανανεώνοντας διαρκώς τα Social Media της εταιρείας μας και αλλάζοντας συνεχώς την εικόνα των προϊόντων μας στοχεύοντας στην καλύτερη και διαρκώς πιο σύγχρονη εμφάνιση τους.
9. Πραγματοποιείτε δράσεις με σκοπό την ανάδειξη των προϊόντων σας και της ελληνικής κουλτούρας;
Οι δράσεις αποτελούν σημαντικό μέρος της προσπάθειας μας να τονίσουμε τον εξωστρεφή χαρακτήρα του προϊόντος μας. Έχοντας ως βάση μας την Κρήτη πραγματοποιούμε αρκετές δράσεις σε συνεργασία με τον διεθνή αερολιμένα καθώς και τον λιμένα Ηρακλείου, καλωσορίζοντας και κερνώντας τους επισκέπτες του νησιού, θέλοντας έτσι να τονίσουμε το στοιχείο της ελληνικής φιλοξενίας σε συνδυασμό με το καθαρά ελληνικό προϊόν μας και την παραδοσιακή του προέλευση.
10. Θεωρείτε ότι η κρίση επηρέασε την πορεία σας; Πιστεύετε ότι μπορεί κάποιος να εκμεταλλευτεί θετικά την εν λόγω συγκυρία για την εξέλιξή του;
Αποφασίσαμε την ίδρυση της εταιρείας εν μέσω κρίσης γεγονός το οποίο επηρέασε και συνεχίζει να επηρεάζει κάθε επαγγελματική μας απόφαση, αλλά ταυτόχρονα μας κάνει να θέλουμε να δουλέψουμε ακόμα πιο αποτελεσματικά και να εξελίξουμε ακόμα περισσότερο τα προϊόντα μας, έτσι ώστε να ανταπεξέλθουμε στις δυσκολίες της εποχής μας.
11. Θεωρείτε πως έχει αυξηθεί η ζήτηση των ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό;
Υπάρχει μια ολοένα αυξανόμενη τάση ζήτησης ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Η Ελλάδα προσφέροντας μια πληθώρα μοναδικών στον κόσμο προϊόντων, καθώς και οι καταναλωτές που πλέον ενημερώνονται και απαιτούν το καλύτερο ενισχύουν αυτήν την τάση, στρέφοντας έτσι το αγοραστικό ενδιαφέρον προς τα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα.
12. Πιστεύετε ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες και παραγωγοί πρέπει να αρχίσουν να σκέφτονται με έναν πιο εξωστρεφή και καινοτομικό τρόπο, ώστε να προωθήσουν την εικόνα της Ελλάδας και τα προϊόντα της στις διεθνείς αγορές;
Οι Έλληνες επιχειρηματίες και παραγωγοί επιβάλλεται να αρχίσουν να σκέφτονται, να επιδιώκουν και να προωθούν, το άνοιγμα των προϊόντων τους στις διεθνείς αγορές, αφενός γιατί υπάρχει η αντίστοιχη ζήτηση και αφετέρου γιατί ένα τέτοιου είδους άνοιγμα θα συμβάλλει καθοριστικά στην έξοδο της ελληνικής αγοράς από την κρίση.
13. Υπάρχει κάποια στιγμή «ορόσημο» για την εταιρεία σας;
Η στιγμή η οποία αποτελεί ορόσημο για την εταιρεία μας είναι όταν πήρα την απόφαση να αφοσιωθώ σε αυτό που μέχρι τότε υπήρχε στο μυαλό μου, μόνο ως ιδέα και να αφήσω τον κλάδο των οικονομικών, ο οποίος είναι και το αντικείμενο των σπουδών μου, αλλά και η μέχρι τότε επαγγελματική μου ενασχόληση.
14. Ποια αγορά είναι πιο εύκολα προσεγγίσιμη (και πιο σημαντική) για εσάς λόγω του χαρακτήρα των προϊόντων σας; Κρήτη, Αθήνα, νησιά; Υπάρχει κάποια αγορά την οποία έχετε ως στόχο για το μέλλον;
Θεωρούμε πως κάθε αγορά είναι απαιτητική και χρειάζεται προσπάθεια για να την προσεγγίσεις. Στόχος μας είναι αρχικά να εδραιωθούν τα προϊόντα μας στην ελληνική αγορά, ανεξαρτήτου περιοχής καθώς ήδη το byraki flavor ταξιδεύει σε πολλές περιοχές της Ελλάδας και έπειτα να επιχειρήσουμε άνοιγμα και στις αγορές του εξωτερικού.
15. Τι σημαίνει η Κρήτη για εσάς;
Η Κρήτη είναι η έδρα μας. Ο πολιτισμός, η παράδοση και τα προϊόντα της αποτελούν την έμπνευση και την βάση της εταιρείας μας. Τα τελευταία χρόνια τα κρητικά προϊόντα έχουν γίνει γνωστά για την ποιότητα και την μοναδικότητα τους σε ολόκληρη την Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ολοένα και να αυξάνεται η ζήτηση της αγοράς για κρητικά προϊόντα. Αυτό μας κάνει περήφανους και μας δίνει το κίνητρο έτσι ώστε να συνεχίσουμε να γινόμαστε καλύτεροι κρατώντας ψηλά τον πήχη της ποιότητας των προϊόντων μας και προσπαθώντας πάντα να δίνουμε στους καταναλωτές μας ότι καλύτερο παράγει η Κρητική και κατ’ επέκταση η ελληνική γη.
16. Ποια είναι τα όνειρα-στόχοι σας για το μέλλον; Σχετικά με τη ByRaki flavor και μη.
Ένας από τους πρωταρχικούς μας στόχους είναι η καθιέρωση του ByRaki flavor ως ένα ελληνικό προϊόν υψηλών απαιτήσεων και ποιότητας, το οποίο θα καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών του, μέσα από μια διαδικασία συνεχούς εξέλιξης. Επίσης, θα θέλαμε στο άμεσο μέλλον να υλοποιήσουμε το άνοιγμα της εταιρείας σε αγορές του εξωτερικού, διατηρώντας πάντα αναλλοίωτο τον αμιγώς ελληνικό χαρακτήρα των προϊόντων μας.
17. Τι θεωρείτε πως σας έχει προσφέρει αυτό το «ταξίδι» σε προσωπικό επίπεδο; Θα κάνατε κάτι διαφορετικά αν μπορούσατε να ξαναρχίσετε;
Θεωρώ πως δεν θα έκανα κάτι διαφορετικά, αν είχα αυτή την δυνατότητα. Κάθε φάση αυτού του ταξιδιού είτε ευχάριστη, είτε δύσκολη, μου έδωσε την ευκαιρία να μάθω κάτι, να αποκτήσω εμπειρίες, να γίνω καλύτερος και να προσπαθώ να εξελίσσομαι καθημερινά.
18. Τι αγαπάτε περισσότερο σε αυτό που κάνετε;
Αν αναλογιστεί κάποιος ότι αυτή την στιγμή έχω δημιουργήσει μια εταιρεία, η όποια
αποτελούσε από χρόνια προσωπικό μου όνειρο και στοίχημα, ξεκινώντας από το μηδέν και στηριζόμενος στην προσωπική μου εργασία, νομίζω μπορεί να καταλάβει, ότι και μόνο η ύπαρξή και η ανοδική πορεία της εταιρείας με χαροποιούν ιδιαίτερα. Ταυτόχρονα όμως, όλα τα στάδια της παραγωγής των προϊόντων μας, από την δημιουργία του αποστάγματος εώς και το τελικό στάδιο της εμφιάλωσης, πιστεύω ότι είναι αυτό που αγαπώ περισσότερο, καθώς κάθε μπουκάλι ByRaki flavor περικλείει το μεράκι και την Αγάπη μου για το προϊόν και για αυτό που κάνω.
19. Ποια θα ήταν η συμβουλή σας σε κάποιον που θέλει να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση;
Το επιχειρείν, στην Ελλάδα της κρίσης, απαιτεί ανθρώπους αποφασισμένους να δουλέψουν σκληρά, με επιμονή κι υπομονή. Αυτό που θα συμβούλευα σε κάποιον που θα ήθελε να ξεκινήσει την δική του επιχείρηση, θα ήταν να είναι σηκώσει το δικό του προσωπικό ΜΠΑΪΡΑΚΙ προετοιμασμένος για τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει, να αγαπάει αυτό που κάνει, να θέτει συνεχώς νέους στόχους και να παλεύει για την επίτευξη τους.
Ευχαριστούμε το White Monkey στο Χαλάνδρι για την φιλοξενία καθώς και τον barista George Papachrisanthakis για την προετοιμασία του Espresso Martini.
Συνταγή:
-
55ml Byraki with caramel
-
25ml Espresso
-
20ml Kahlua
-
20ml Vanilla syrup
-
Glass: Coupet
-
Garnish: Chocolate shavings
Διεύθυνση / Παραγωγή: Πάνος Τσιροζίδης
Κάμερα: Δημήτρης Ζωγραφάκης
Συντονισμός παραγωγής και συνέντευξη: DigitalWise – Νίκη Οικονομοπούλου
Κείμενα & υπότιτλοι: Νίκη Οικονομοπούλου
Διευθυντής έργου: Κυριακή Κωστολίδου
https://vimeo.com/234324195